torsdag 1 september 2011

Här och nu

Hej alla,
Vi hade en föreläsare på jobbet häromdagen som verkligen gjorde mig inspirerad! Han pratade om att vi svenskar lever veckan med att vänta på att det ska bli fredag. Vi måste leva här och nu! Göra måndag och tisdag till en fredag, leva fullt ut varje dag. Jag har försökt och tänka på det i veckan och allt blir faktiskt lite roligare då. Prova själv en vecka vet jag! Han pratade också om att vi ska vara rädda om människor i vår närhet, berömma och se andra människor, säg något fint, titta någon i ögonen och le. Jag vill leva mitt liv här och nu och ska göra mitt bästa.
Kram på er finingar som tittar in då och då!

2 kommentarer:

  1. Så kloka ord!!! Lite som midfullness låter det som. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Precis så! Man mår bättre och bidrar till att omgivningen gör det. Det mest fantastiska är att ju oftare man varsamt tar sig själv tillbaka till nuet desto lättare blir det att vara där. Så upplever jag det. Underbart!

    Formex i morgon och ev i helgen. Är du där?!

    Kram!

    SvaraRadera