onsdag 18 augusti 2010

Fix och trix


Det här bordet står i vårt vardagsrummet, den är perfekt för att den är så stor och barnen kan sitta där och pyssla. Så här tom är den aldrig, får jämt plocka saker som alla ställer på den. Jag har fyndat bordet på Blocket och det är ett gammalt Ikea bord. Skivan var från början furu och jag målade den vit. Efter tag kände jag för att göra om någonting och det fick bli bordet. Fick för mig att jag skulle slipa skivan och efter många om och men fick jag bort färgen. Jag lade på oljevax och strök sedan vit färg med en pensel som jag smetade ut. Den är inte på något sätt perfekt och det är även det som är tanken. Jag gillar att göra fynd, det får mig att gå igång lite extra. Stolarna är också från Ikea och målade i vitt. Återanvänd det du har hemma, lite målarfärg och sandpapper är allt som behövs och du har nya möbler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar